Day 3

23 februari 2015 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Om 10 uur vertrokken we vanochtend uit Uckfield. Na een dikke knuffel van Kate stonden we er helemaal alleen voor. Aanvankelijk scheen het zonnetje, maar gedurende de dag veranderde het weer van regen naar bewolking en weer terug naar zonnig en andersom. 'Niets is zo veranderlijk als het weer'.

Stonehenge
Vanaf de snelweg zagen we de stenen van Stonehenge al staan/liggen. TomTom gaf aan dat we er al waren, maar blijkbaar is er nog niet zo lang geleden een toeristische route aangelegd om bij de stenencirkel en al de commercie er omheen te komen. Bordjes volgen wil in dat geval wel eens helpen! De kaartjes waren echt niet goedkoop, maar we dachten: als we er toch zijn...doe dan maar! Uiteraard negeerden we de audiotour, omdat we niet rond wilden lopen alsof we constant mobiel in gesprek waren... Anyway... Het was KOUD! De shuttle bracht ons naar de stenen en na wat foto's en een klein rondje wilden we niets liever dan een kopje thee en koffie! De tentoonstelling binnen was ook wel interessant (en warm). Al met al een historisch en educatief hoogstandje!

The way to Cardiff
That didn't go well... Op de een of andere manier stuurde Tom ons door B-wegen, of misschien wel C-wegen en waren we gevangen in een net van kleine 'dorpjes' met gemiddeld slechts wat schapen en drie huizen. We kwamen gewoon niet terug de snelweg op! Hierdoor liepen we wat vertraging op en kwamen we later dan verwacht in het bruisende Cardiff aan. Johan kan deze helse tocht aan zijn bijzondere rij-ervaring toevoegen... Hij heeft het in ieder geval keurig gedaan! In Cardiff aangekomen was de pret echter nog niet voorbij. De schitterende tolbrug om er te komen was een hoogtepunt, maar dat een paar (toch wel belangrijke) wegen in de buurt van ons hotel waren afgesloten, was toch een minpuntje... Johan manoeuvreerde de Mazda netjes door alle alternatieve wegen die we zelf hadden bedacht. Ook hier was Tom niet echt een goede hulp... Maar om half 6 konden we eindelijk inchecken in ons simpele IBIS-hotelletje.

Ja(m)mie!
Op een maandagavond is het centrum van Cardiff waarschijnlijk niet zo bruisend als in het weekend, maar hippe eettentjes genoeg! Op een klein stukje lopen vanaf het hotel vonden we een Jamie Oliver Italian restaurant en daar hebben we een heerlijk pastaatje op.

Morgen...
We gaan nu even wat plannen voor morgen. De Brecon Beacons en een lange reis richting Liverpool staan op het programma.

1. Oma Jonny:
    24 februari 2015
    Zo wat een avontuurlijke reis gaat het worden !! Leuk dat 'Tom' zo goed meewerkt óók. ..
    maar volgens ons komt het allemaal in orde.Genieten !!!!