Dag 7

27 februari 2015 - Hythe, Verenigd Koninkrijk

Opeens ging het heel snel... Toen we vanmorgen wakker werden realiseerden we ons dat dit echt onze laatste volle dag in Engeland was :(

We hebben weer prima geslapen, ondanks het feit dat we aan een zeer drukke weg én boven een pub zaten. De barmeneer had de avond ervoor gevraagd wat we wilden voor het ontbijt, omdat we de enige gasten in het hotel waren die ontbijt wilden. We gaven aan dat een eitje en wat toast prima zou zijn. Anders zou hij voor ons alleen een heel continental breakfast op moeten zetten! Het was echt heel wat anders dan de overige hotels waar we verbleven. Het voelde als een soort huis, in dut geval dus de pub, waar anderen voor je zorgden.

Om 10 uur vertrokken we richting Hythe, onze laatste stop. Bij het plannen wilden we eigenlijk 2 nachten in Cambridge blijven, maar vanwege de kosten en de reistijd kozen we er toch voor om nog een nachtje dicht bij Dover, waar we de boot moeten nemen, te overnachten. Het was niet een super lange reis, maar uiteraard namen wij weer wat zijweggetjes, afslagen en eenrichtingstraatjes om het een 'beetje' spannend te houden. De Mazda is inmiddels echt niet meer te herkennen. Hij is grijs bemodderd... But still going strong! En Johan heeft weer keurig gereden!

Hythe is weer heel war anders. Het hotel is supersjiek. Als er 'Mercure' en 'Imperial' in de naam zit, moet dat ook wel. Er zit een spa- en wellnesscentre onder ons hotel en dan kun je wel raden wat voor soort mensen er hier rond lopen...

We zijn het centrum weer ingedoken, Johan sloft inmiddels een beetje, maar ook hier was het centrum het beste te voet te bereiken. De winkelstraat heet High Street en er zijn allemaal kleine shops te vinden, net als in de Engelse films (denk aan Notting Hill, bookstores, candyshops, teahouses...). Geen H&M, Burger King of Starbucks hier! We hadden de keuze om in ons hotel te eten of toch maar eens voor de fish 'n chips te gaan. En wat denk je? Toen we in The Sherry Butta (dé pub to be) waren en ons biertje dronken, gingen we zeker weten voor het laatste. Claudia is geen visliefhebber, dus het werd een uitdaging... Maar met wat beadcrums om de fish, leek het net een grote visstick, dus dat ging helemaal goed!

Mensen kwamen en gingen om ons heen en uiteindelijk raakten we aan de praat met een oud-hoogleraar English, die hoorde dat we uit Nederlands kwamen. Hij trakteerde ons nog op twee rondjes en we hebben een heel gezellig praatje gehad met deze pensionaris! Met dat Engels is het deze week wel goed gekomen. We denken nu zelfs in het Engels en kunnen sommige woorden niet eens meer in het Nederlands zeggen...

Het eerste hotel met bad, dus je weet dat betekent... Na de stevige Engelse maaltijd was Claudia even weg en daarna Johan. We liggen de hele week al belachelijk vroeg op bed,  en vanavond is geen uitzondering. Het rijden en de buitenlucht maken dat we steeds snel moe zijn, maar daardoor ook goed en lang slapen. Al met al een uitgerust gevoel na een drukke week!

Morgenochtend hebben we nog tijd voor een uitgebreid ontbijt en mogen we daarna een klein stukje naar de boot rijden en gaan we weer naar huis!

1. Oma Jonny:
    28 februari 2015