Day 4

25 februari 2015 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was een mooie dag! We hebben een prima reis gehad van Cardiff naar Liverpool. Om half 10 vertrokken we (zonder ontbijt) en Johan heeft ons veilig naar het eerste tankstation buiten Cardiff gebracht. Even tanken en daarna de grote wisseltruc. Claudia mocht rijden.

Net voor de Brecon Beacons was een visitor centre en daar hebben we met een lekker stukje spongecake ontbeten en daarna een korte wandeling door het berggebied gemaakt. Er liep een watervalletje aan de voet van de berg, dat erg hard stroomde. Dat was mooi om te zien en te horen! Verder was het onwijs stil daar... We hebben er even goed van genoten voor we de drukte ingingen in Liverpool.

De weg naar Liverpool had vele gezichten. De besneeuwde toppen van het natuurgebied rondom Brecon, kleine en grotere stadjes waar je dwars doorheen rijdt. De meeste staan niet eens aangegeven op de kaart. Op een gegeven moment zijn we even voor een plaspauze gestopt in Craven Arms (stond toevallig wél op de kaart!) en daar was een ouderwetse pub waar alles naar hout en bier rook... Hmm, heerlijk, doe maar een cola en een koffie!

Net voor de spits echt op gang kwam, bereikten we Liverpool. We hebben de toltunnel genomen en kwamen aan de linkerkant de stad binnen. Ons hotel is een stuk uit het centrum gelegen, dus we hadden ons alweer voorbereid op een lastige stadsrit. Dat viel gelukkig mee en we kwamen rond 16.00 aan in het Beech Hotel. Tot onze grote vreugde zijn we omringd door McDonalds, de Lidl en een sportschool met een blauwe neon bodybuilder op ware grootte in de hal. Het is een beetje een buitenwijk, maar er is genoeg te zien. We hebben een kleine wandeling gemaakt en zagen voor het eerst tijdens onze reis een vinexwijkje. Een soort Baanhoek-West in Liverpool! We zijn tot de rand van het stadscentrum gelopen en toen teruggegaan. Het lopen viel mee, dus morgen met de benenwagen richting het centrum.

We hebben wat gegeten bij een Indisch/Sri Lankees restaurant. Dat was erg lekker! We zijn alle smerige take-aways maar voorbij gelopen... Want dat is vooral wat je hier in onze buurt kan vinden. En McDonalds natuurlijk. Maar die slaan we deze vakantie even over!

Zojuist nog even een drankje gedaan aan de bar bij ons hotel. Veel vreemde mensen hier... Maar we redden ons wel! Toen we in hadden gecheckt in onze kamer, kwam Johan erachter dat het raam niet goed sloot. Toen hij hierover ging 'klagen' kregen we direct een andere kamer, een upgrade naar een familiekamer met een wat sjiekere inrichting. Dat was weer een mooie meevaller! Normaal zijn we geen klagers, maar we hebben wel wat waardevolle spullen bij ons die we graag veilig willen opbergen op onze kamer.

De plannen voor dag 2 in Liverpool zijn gemaakt... Tijd voor een dutje in ons heerlijke bed

1. Corina De Bruin:
    25 februari 2015
    Wat een leuke verhalen zeg, heb helemaal het gevoel dat ik erbij ben! Plezier! x