Day 5

25 februari 2015 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was Liverpool. And Liverpool it was! We hebben eens flink de toerist uitgehangen. Na een stevig full English breakfast zijn we om 10.00 richting het stadscentrum gelopen. Dit was een prettige oefening na het zware ontbijt.

Onze eerste stop was bij de kathedraal. Wat een enorm gebouw! We hebben wel vaker kathedralen bezocht, maar nog nooit zo'n immens gebouw gezien! We liepen letterlijk rond met onze mond open. Het was een beetje stoffig binnen, waardoor de foto's van mijn telefoon niet helemaal helder zijn, maar Johan heeft wel een paar mooie kunnen schieten met zijn camera.

Next stop: Albert Docks. De 'sierhaven' van Liverpool, met een paar boten en een hoop winkels en eettentjes eromheen. Rondje gelopen en vervolgens even het shopgebied, Liverpool One, verkend. Disney Store, Adidas, Vans, H&M, het was er allemaal. Maar ja, shoppen kun je ook in Nederland. Helaas begon het toen te regenen en na een taartpuntje, koffie en thee besloten we iets op te zoeken wat zich binnen afspeelt. Beatles Story it is! Een rondleiding door het gereconstrueerde verleden van de Beatles met audiotour natuurlijk. The Quarrymen, Penny Lane, The Cavern, Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, Yellow Submarine. En zo voorts. Dik een uur later stonden we weer buiten en regende het nog steeds een beetje. Op naar de volgende halte van de tour! Een korte rondleiding door nog meer geschiedenis en een 4D film. 3D, met beweging en nog meer leuks, maar dat mogen we niet verklappen!

We hadden zowaar weer trek gekregen na het grote ontbijt vanochtend en hebben lekker iets gegeten in een van de eettentjes bij Albert Docks. Een piratenthema, vlees van de grill en een lokaal biertje. Vervolgens besloten we terug naar het hotel te lopen. Halverwege bleek Johan wat last te krijgen van zijn voeten, en bij aankomst bleek hij een extra souvenir te hebben van de voettocht door Liverpool. 2 grote blaren die hopelijk niet een probleem gaan vormen in Cambridge morgen, waar we nog meer lopen gepland hebben staan. Voor nu gaan we lekker slapen in het hotel, en dan morgen weer fris op weg en "genieten" van het Britse stadsverkeer...