Day 6

26 februari 2015 - Cambridge, Verenigd Koninkrijk

Het full English breakfast hebben we deze ochtend even overgeslagen... Twee toast met een fried egg waren genoeg om de dag te beginnen. We hebben trouwens twee heerlijke nachten gehad in het hotel! Om half 11 checkten we uit om aan weer een lange autorit te beginnen, deze keer naar Cambridge. Een paar stukken met wegwerkzaamheden, en een korte stop om de autoruiten te boenen waren de enige stops deze keer.

Onze kamer is boven een pub, even geen superluxe voor een nachtje. Er zijn gewoon wat kamers met een slot erop en hier en daar een aparte douche of toilet op de gang. Wij kregen weer een soort upgrade naar een kamer met een tweepersoonsbed i.p.v. twee losse bedden die we niet aan elkaar mochten schuiven. Blijkbaar zagen we er (nog steeds) heel verliefd uit :)
We hebben wel een douchecabine en wastafel in de kamer, maar voor een plasje moeten we de kamer uit. Ach, dat komt ook wel weer goed!

We zijn eerst Cambridge wezen verkennen. Weer te voet. Dat vinden Johans voeten nog steeds wat matig, maar goed, hij wilde lopen! Cambridge is een stuk kleiner dan Liverpool en er was weer een heel andere sfeer. Veeeeeel scholen, colleges, high schools, universities... We konden er helaas geen meer bezoeken. Heel misschien morgen en anders iets om nog eens voor terug te komen.

Het historische stadscentrum is opgebouwd uit meerdere lagen uit verschillende jaren. Dat kun je zien aan de kromme bebouwing, smalle straatjes en grote colleges in het centrum en de rijtjeshuizen aan de buitenrand. Een heel groot verschil met Liverpool, waar het centrum juist heel modern en groots opgezet is. We hebben de straatjes afgestruind, beetje gewindowshopt en zelfs wat leuks gevonden voor onze huizen-/kattensitter. Voor het eten nog even een pintje in The Mitre gedaan ( een heerlijke Guiness voor Johan en een blondje voor Claudia).

Vanavond stond er weer Italiaans op het menu, weer lekker gegeten. Na de wandeling terug naar de pub, nog even een biertje om af te sluiten en wat typen aan het blog. We zijn benieuwd hoe we slapen vannacht, we zijn in ieder geval moe genoeg om er een goede nacht van te maken. Morgen alvast een ontbijtje geregeld, en dan maar eens beslissen waar we zin in hebben, kust of Cambridge....