Zweden dag 16: elandsafari, nog meer snoep en Eslöv

14 augustus 2023 - Eslöv, Zweden

Vandaag hadden we een korte rit van twee uur voor de boeg om bij onze laatste Zweedse bestemming aan te komen: Eslöv.

We hadden twee leuke tussenstops gepland. De eerste na een uur: Smålandet Moose Safari in Markaryd.

Met de eigen auto door een park van 3km rijden en elanden zien, aaien en er waren ook bizons.

We hadden het geluk dat we een trein voor ons hadden en die mensen hadden allemaal elandenvoer bij zich (takken), dus we konden ons kostelijk vermaken met de grootste eland die netjes alle mensen afging en soms zijn gewei stootte tegen iemands hoofd of gewoon iemand opzij beukte!

De bizons waren ook heel leuk. Wel even spannend of ze je auto niet omverduwden! Ze gingen gewoon pal voor, naast of achter je auto staan.

We hebben uiteindelijk twee rondjes gedaan, vier elanden gezien (drie vrouwtjes en één mannetje). Het park was mooi opgezet, alles was duidelijk. Genoeg toiletten en een wafelcafé en een wat chiquer restaurant. Zelfs een kleine stormbaan met ballenbak buiten. De winkel was ook erg leuk. Maar deze keer even geen troep gekocht, de ervaring is het beste!

ElandsafariElandsafariBisons bij de ElandsafariBisons bij de Elandsafari

Daarna gingen we naar een snoepjesvliegtuig! Gewoon, langs de snelweg. En het is precies wat de naam al zegt...

De jongens zijn wederom goed geslaagd en hebben zich in de auto misselijk gegeten aan de suikers...

- Foto's hiervan staan in fotoalbum -

En toen kwamen we rond 16.00 aan in het centrum van Eslöv. Waar ons luxe stadshotel dus ook echt midden in het centrum is.

Hotel StenssonHotel Stensson in EslövHotel StenssonPlein voor hotel

Het stadje is niet heel groot, maar we gaan ons de komende twee dagen vast vermaken.

Oja, er moest natuurlijk ook gegeten worden. Ik ben met deze twee sjieke heren

Knappe mannen klaar voor diner

naar de beste sushitent in omstreken geweest. We hebben echt heerlijk gegeten. En veel... Dus even niks meer vanavond en hopelijk hebben we morgenochtend weer ruimte voor een uitgebreid ontbijt in het hotel!

Wat een knappe sushi én lekker!Helemaal volgesushied

1. Kate:
    15 augustus 2023
    That is a lovely looking hotel - nice to end with a bit of luxury. I’m sure there will be room for breakfast but there was a lot of food on that table!
  2. Corina De Bruin:
    15 augustus 2023
    Ziet er heel relaxed uit...en, goede sushi!!:)