Zweden dag 14: Store Mosse National Park

12 augustus 2023 - Nationaal park Store Mosse, Zweden

Om met de deur in huis te vallen: vandaag hebben we bijna 10 km gewandeld in het nationaal park Store Mosse!

Het was prima wandelweer, we hadden goed ontbeten en we maakten ons op voor een tripje naar het informatiecentrum en de vogeluitkijktoren.

Vogelgeluiden... Van de kraanvogel!Aaron in het berenhol bij het infocentrum bij Store MosseMoerassige boel hier!

Vervolgens liepen we 2km over een houten steiger om bij het wandelrondje te komen dat we hadden uitgekozen, Östra Rockne Runt.

2 km boardwalk om naar het startpunt van de eigenlijke wandeling

Geparkeerd bij Naturum, 2km over de planken naar Ostra rockne runt, 3,3 km rond en weer terug!

We kwamen onwijs veel paddenstoelen tegen. Iedere paddenstoel zorgde weer voor een oprecht verwonderde kreet: 'Oh wow, kijk papa mama, een échte paddenstoel!'

Nog meer paddenstoelen

Paddenstoel

Nog meer mooie plaatjes van onderweg:

SvartgölenStore MosseÖstra rockne runtVleesetende plantjes!

Store Mosse

Als het zwaar werd, rustten we even, moedigden we elkaar aan en gingen we weer door.

Nog 3 km te gaan...

Go mama!

En uiteindelijk... Yes, we hebben het gehaald!