Zweden dag 13: terug in Småland

11 augustus 2023 - Skillingaryd, Zweden

Vandaag weer een reisdag. Eerst rustig opgestart, broodjes gehaald, de laatste eieren gebakken met bacon en toen weer opruimen & inruimen. Omdat we nu naar een hotel gaan, moesten we alles net even anders inpakken, want de echte outdoor dingen hebben we even niet nodig.

Om 11.00 reden we weg. Paar keer gestopt en bijna uit de bocht gevlogen toen Johan langs de snelweg opeens een afslag voor 'våffel stuga' zag staan. We hadden al een tijdje trek in wafels, maar veel tentjes zijn om duistere redenen gesloten...

We kwamen uit bij een camping waar je kon kanoën en er was ook een 'naturcamping'. En dus een wafelcafé!

Eindelijk våffels!

Het was lekker. Eigenlijk net als die van Ikea uit de diepvries.

Daarna ben ik voor de verandering eens achter het stuur gekropen en heb ons veilig en wel naar het hotel gereden.

Aaron voor onze kamer, room 101Aaron bij het hotel

Leuk hotel, in een beetje saaie omgeving. Maar op een half uurtje zitten een themapark (High Chaparel) en een groot natuurgebied (Store Mosse). Die gaan we de komende dagen bezoeken.

We hebben net gegeten bij Rasta, een wegrestaurantketen die naast ons hotel zit. Aaron en Johan aan de köttbullar (Zweedse balletjes) en Claudia aan de schnitzel. En de kok bood ons nog een appeltaart van het huis aan. Heerlijk! De aardappelpuree bij de ballen viel een beetje tegen, zelfs Aaron vond het echt niet lekker. Morgen zoeken we iets anders.

In het hotel nog even gepoold:

Poolen in het hotel

Poolen in het hotel

En nu ligt de kleine man heerlijk te slapen terwijl wij met een biertje in de lobby zitten.

Verhaaltje voor het slapengaan

1. Corina De Bruin: