Zweden dag 17: spelen en speelgoed

15 augustus 2023 - Eslöv, Zweden

Het was warm vandaag. Het ontbijt was in een soort overdekte sauna. Maar wel heel lekker en uitgebreid! We lijken een van de weinige gasten in het hotel te zijn, dus het was een soort privéontbijt!

We zijn daarna een rondje gaan lopen en Aaron mee op de step. Richting een groot speelpark. Dat was wel even leuk

In de speeltuin

In de speeltuin in het sport-/stadspark van Eslöv

Daarna doorgelopen naar het speelgoedmuseum, dat echt op 5 minuten lopen van het hotel ligt aan de andere kant van het spoor.

We werden verwelkomd door de eigenaar, die vertelde dat het een speelgoedcollectie is van de familie, waaronder hij en zijn 92-jarige vader. Hij wees nog wat Nederlandse poppen en barbies aan. We begonnen aan ons rondje en het was echt zó groot! Noem een merk of speelgoedsoort en er was wel een vitrine of kamer mee gevuld. Ook al was het vooral speelgoed uit onze of voor onze tijd, Aaron vond het geweldig en heeft ook zijn ogen uitgekeken.

Hier een kleine selectie van alle foto's die we hebben gemaakt. Maar het dekt de lading niet!

In het speelgoedmuseumIn het speelgoedmuseum bij legopiraatLego Starwars in het speelgoedmuseumDe Spice Girls barbies!Trollen in het speelgoedmuseumPapa en mama bij Ironman en BatmanEen deel van de Barbie collectieToytoy van Intertoys in het museum!Playmobil circus! Oma Henny, herken je het?Auto's. Heel veel auto's in het museum!SmurfencollectieEen van de modeltreinbanen in het museum

Op de terugweg een buitje. We waren al bijna bij het hotel en hebben lekker warme chocomelk en een koffie gedronken en wat lekkers erbij gegeten.

Vanavond een lekkere hamburger op bij Andys Burgers. En nu zit het er alweer op in Eslöv!

Het was een leuke maar vooral handige tussenstop. Morgen moeten we dik 4 uur rijden naar onze logeerboerderij in Denemarken voor één nachtje. Vanaf de vorige bestemming was dat echt een te lange rit geweest.

Ik zal morgen nog een laatste blog maken als afsluiting.

1. Marjolein:
    15 augustus 2023
    Geniet van de laatste dag!
  2. Oma Jonny:
    16 augustus 2023
    Oh dit is leuk ! Vooral ook voor jullie veel herinneringen aan het speelgoed. Mooie stop geweest.👍🏻👍🏻
  3. Cornelis de Bruin:
    16 augustus 2023
    Wat een mooi vakantie hebben jullie met nog een een paar dagen voor de boeg lekker blijven genieten hoor,heb Aaron niet per ongeluk een paar auto's mee genomen voor onderweg 😊