Noorwegen dag 10: Rail Away Norway pt. 2 (Bergen - Oslo)

10 augustus 2016 - Oslo, Noorwegen

Jaaaaa we zijn in Oslo! Jeetje, 7 uur in een trein is wel erg lang, hoor...
Vanochtend nog anderhalf uur terug naar Bergen met de Fjord Focus, taxi terug naar het station in Bergen, wat lekkers inslaan voor tijdens de treinreis en gaaaaan. We reisden weer in de Komfort Klasse, gratis koffie en thee, voldoende beenruimte en stopcontacten om alle gear op te laden. En WiFi, maar dat is vrijwel overal beschikbaar.

Het eerste deel van de treinreis was niet zo spannend, want dat stuk hadden we gisteren en eergisteren al met de auto gereden. Het is een beetje een rommeltje geworden op de kaart, maar ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk routepunten te markeren. Dat is niet altijd makkelijk, want lang niet alle (kleine) dorpen zijn te vinden via Reislogger.

De zon scheen vandaag volop. Dat was mooi, maar ook jammer als je 7 uur in een trein zit opgesloten... Het zorgde wel voor wat mooie zonnige foto's onderweg, dus die heb ik bijgevoegd. Verder lekker gegeten bij Freddy Fuego. Een aanrader, heerlijke burritos! Morgen gaan we de stad verder te voet verkennen en de twee dagen erna op pad met de Oslo-pass.