Zweden dag 9: rustig aan

7 augustus 2023 - Gusum, Zweden

Onze laatste dag op camping & cafe Yxningens. Vannacht ging het aardig los met regen en flinke onweersbuien. Stiekem blij dat we niet in een tent liggen op dat moment! Het was zelfs zo erg, dat toen ik mijn tanden ging poetsen en plassen in het toiletgebouw, Johan mij met een parasol stond op te wachten. En onze stuga ligt nog wel NAAST het toiletgebouw!

Aaron sliep uiteraard overal doorheen.

Vandaag gaven ze weer wisselvallig weer op. Een wandeling zat er niet echt in, kanoën is ook niet meer gelukt. Het is wel de hele dag droog gebleven, dus we hebben ons vooral vermaakt met tennissen, voetballen, vissen, pootjebaden en alvast een beetje opruimen.

Nog éven vissen dan

Want morgen gaan we alweer naar 'de volgende Zweden', zoals Aaron het noemt.

Verder was de highlight van de dag toch wel de ringslang die we op de steiger en tussen het riet zagen.

Een ringslang op de steiger!

Uiteindelijk viel het uiteraard weer mee met het weer en hebben we een kleine lunch gemaakt op de cadac op de steiger.

Lunchen op de steigerLunchen op de steiger

Er werd nog was trampoline gesprongen, met vriendjes gespeeld en na een korte douche van de twee laatste douchemuntjes, besloten we uit eten te gaan. Drie maaltijden zelf koken betekent ook een mega afwas, hadden we vandaag even minder zin in!

We hebben gegeten bij een soort wegrestaurant, Kårtorp en dat was helemaal prima! Aaron had een hamburger, Johan een soort tartaartjes met aardappelen en Claudia een sirloin steak. En niet te vergeten de heerlijke taartjes als dessert!

Aaron is direct op zichzelf gegaan in zijn eigen stuga. Hij is tenslotte al vijf.

Aaron gaat op zichzelf

Vanavond hebben we nog een laatste drankje op de steiger gedaan. Toen we terug kwamen lag Aaron weer heerlijk te slapen.

Laatste avond Yxningens Camping

Proost & welterusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kate:
    7 augustus 2023
    Lovely family photo such a shame the weather has been so mixed.
  2. Cornelis de Bruin:
    8 augustus 2023
    Ook weer leuke foto's en een hoop natuur maar waar is de bril van die slang eigenlijk 🤣en ondanks het weer toch een mooie vakantie
  3. Corina De Bruin:
    9 augustus 2023