Noorwegen dag 2: Rail Away Norway pt. 1 (Oslo - Trondheim)

2 augustus 2016 - Trondheim, Noorwegen

Na een, voor Noorse begrippen, simpel ontbijt (denk aan tien verschillende soorten brood, knåckebrød in overvloed, zes soorten jam, scrambled eggs en biologisch fruit) namen we om 7.45 de shuttlebus terug naar de Lufthavn en stapten we om 8.28 op de trein richting Trondheim.

Op deze plaatsen stopte de trein:

Hamar
Oppdal
Berkåk
Støren
Trondheim

Op de kaart heb ik onze route geplot, alleen we zijn natuurlijk niet in een rechte lijn van de ene plaats naar de andere gereden!

Het was een comfortabele reis in de NSB Komfort coupé. We startten in een redelijk lege trein en halverwege waren alle plaatsen wel gevuld. Tegenover ons zaten twee bijzondere mensen. Een mevrouw die nogal ranzig was in alles (eten, slapen, ruiken) en een jonge knul die serieus drie Tupperwarebakjes pasta op heeft in vier uur. Geen idee wat dat voor dieet is...

We hebben genoten van het uitzicht, gelezen, muziek geluisterd, Noors geleerd met Memrise (app) en verder gehoopt dat het snel 14.30 zou worden. Het was wel een heel lange reis, maar zeker de moeite waard. De mooiste stukken kwamen we midden in de reis tegen, toen we letterlijk door de wolken reden. De watervalletjes waren ook gaaf om te zien.

Vanmiddag een rondje Trondheim gedaan, even gekeken hoever het lopen is naar de Hurtigruten-aanlegplaats waar we over twee dagen moeten zijn en verder even flink de benen gestrekt na de lange reis. Trondheim is een mooie stad, zoals de ranzige vrouw in de trein al had gezegd. Maar ze heeft niet gelogen!

Tijdens onze wandeling kwamen we een wraptentje tegen (Wrap Wrap) en we besloten maar een wrapje mee te nemen naar ons hotel. Morgen zoeken we een gezellig plekje op om een hapje te eten, want dan hebben we nog een hele dag om van Trondheim te genieten.

1. Corina De Bruin:
    2 augustus 2016
    Nice! Wat een gave reis, nu al!! Heel veel plezier daar!xx
  2. Oma Jonny:
    2 augustus 2016
    Met dank aan de ranzige vrouw ? Prachtige omgeving en schitterende luchten zie ik op de foto's ..
    Mooie reis .. Nu al !!